בנט: "הייתי מצמיד לחוק נגד חקירת רה"מ מכהן, חוק הגבלת כהונה"

עשיתי שני אקזיטים, אף אחד לא ניגש אלי ומציע לי, יודעים שאני אזרוק אותם מכל המדרגות
עמית דניאל No Comments on בנט: "הייתי מצמיד לחוק נגד חקירת רה"מ מכהן, חוק הגבלת כהונה"

שר החינוך, נפתלי בנט, בריאיון ל"חמישי בשניים" בהגשת אריה ארליך ויוסי אליטוב על האפשרות שיכהן כרה"מ: "הציבור בישראל רוצה קו מדיני ברור, כמו שאנו מציגים" • על השותפות עם החרדים: "הממשלה הקודמת היתה כורח. לאידיאולוגיה יש משקל גדול" • וגם, מה הוא עונה לטענות גדעון סער ומדוע אף אחד לא מציע לו סיגרים?

לפיד ובנט צילום: איזק הררי, פלאש 90
עשיתי שני אקזיטים, אף אחד לא ניגש אלי ומציע לי, יודעים שאני אזרוק אותם מכל המדרגות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך ויו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט, שוחח הבוקר בתכנית "חמישי בשניים" בהגשת יוסי אליטוב ואריה ארליך על האפשרות בה הוא יכהן כראש ממשלה, על טענות שר החינוך לשעבר, גדעון סער כנגדו, על השותפות עם החרדים ועל מה שהיה הפוך ממה ש"הלפידאים", כלשונו, הציגו.

"בזמנו" פתח בנט בנוגע לאפשרות בה הוא יסומן כמועמד לראשות ממשלה "הגרסא הקודמת של המפד"ל היתה מפלגה סקטוריאלית שעשתה דברים מאד חשובים אבל מזמן יצאנו מזה, גם בהובלה של בהיבט המדיני, לדוגמא, בצוק איתן שם דחפתי לפעולה נגד המנהרות וגם בהיבט המשפטי. אנחנו בהחלט רואים את עצמנו הרבה מעבר לפעולה בסקטור, לאור הערכים כמובן" לשאלת המראיינים האם הוא לא חושב שהכיפה שעל ראשו תמנע מהציבור הישראלי להצביע עבורו, ענה "אני לא רואה שום בעיה בכיפה. מאז שאני בן 18 יצא לי לפקד על פלוגה ביחידה מובחרת במגל"ן. כל החניכים היו לא דתיים. בהייטק, היו לי 130 עובדים לא דתיים. מזמן עברנו את העניין הזה. השאלה לא מה אתה חובש על הראש, אלא לאיזה כיוון אתה רוצה לקחת את המדינה. אני חושב שהעם צמא לכיוון מדיני ברור כפי שאנחנו מציגים".

עם זאת אמר בנט "אני מאחל לנו שהממשלה הזו תישאר יציבה. אני מאחל לנו שלא יוגש נגד רה"מ כתב אישום. זה לא טוב למדינה, זה לא טוב לממשלה. הממשלה מצויינת במשפט, בריאות, חינוך ובכל התחומים. אני לא עוסק בריצה לראשות ממשלה מבוקר על לילה, אני עוסק בלתת חינוך לילדי ישראל. יש לנו מטרה לאחד את הציבור הישראלי סביב המשותף שביננו. אני חושב שאנחנו עושים דברים יוצאים מהכלל, סייעת שניה, הקטנת כיתות, מתמטיקה מהידרדרות קשה לזינוק מדהים".

"ממשלה מצויינת. ימנית ופרו יהודית" ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה

קובי גדעון לע"מ

בהקשר של ההישג האחרון, התבקש בנט להגיב לדבריו של שר החינוך לשעבר, גדעון סער, שטען כי הנתונים היו מצויינים בתקופתו וכי בתקופת בנט 'תקציב הפרסום גדל' כדברי סער "אני מאד מכבד את קודמיי בתפקיד, גם את גדעון. אני חושב שהוא היה שר חינוך טוב מאד אך העובדות הן שב-2006 החל שפל שהגיע ב-2012 לשיא עם ירידה של 40% עכשיו עלינו ל16,000 תלמידים שניגשים לבחינות האמורות. מעבר לכך, מה שדאגנו זה שלילד שגר באופקים ובירוחם תהיינה הזדמנויות שוות לילד שגר ברמת השרון ובהרצליה. שם הסיפור הגדול. גם אם ילדים נמצאים בירוחם הם יקבלו הזדמנות שווה וזה שונה ממה שהיה קודם" הוא שב ומדגשי את הערכתו לסער ואומר "רק מילים טובות יש לי להגיד עליו. איש רב פעלים".

באשר לממשלה הקודמת בה היה חבר בנט ואליה נכנס בעקבות ה'ברית' עם יאיר לפיד יו"ר "יש עתיד", אומר בנט "החיבור עם לפיד נולד מאילוץ. לצערי, בתום הבחירות ב-2013 נתניהו לא רצה אותנו בממשלה. ניסינו מהלכים כאלו ואחרים והמהלך עם לפיד נוצר מכורח. כולם מסכימים שהתקופה הזו גרמה נזק כבד לחברה החרדית אגב דווקא לאלו שרצו שהחרדים ייכנסו יותר למעגל העבודה. המגמה שנוצרה היתה למעשה הפוכה ממה שהלפידאים דיברו" אמר. כשנשאל מדוע הבציע על חוקים שהזיקו לציבור החרדי באותה התקופה, ענה "כשאתה בממשלה אתה עושה את זה. אני תמיד אמרתי שבכח זה לא ילך. כשאתה בקואליציה, אתה מרים אצבעות כי אתה חתום על הסכמים קואליציונים"

עם זאת, מצביע בנט, על שינוי משמעותי שחל ביחסיו עם החרדים בקדנציה הנוכחית "אני חושב שקרו בשנתיים האחרונות דברים מצויינים. בקואליציה הזו שיניתי את האווירה לגמרי. קראתי לזה 'תום עידן החשדנות ותחילת עידן הידידות'. האם אני סבור שחיוני לתת כלים לדור החרדי הצעיר כדי להתפרנס אחר כך? כן. האם אני לא יודע שיש עוד דרך ארוכה? כן. מצד שני, הדרך לא יכולה להיות כוחנית. זה לא עובד וזו לא הדרך".

שר החינוך התייחס להפגנות שנערכו ברחבי הארץ בימים האחרונים בעקבות מעצר בחור ישיבה המוגדר כ"עריק" ואמר "אני רואה את ההפגנות בעין שלילי. הרוב המוחלט של הציבור החרדי מכבד ואוהב את צה"ל, מכבד את מערכת הביטחון ומבין שיש צורך בצבא למדינת ישראל. באה קבוצה שולית, שיש מי שאוהב להכתים את כל הציבור בגללה. אני מכיר את זה גם מהעולם של המתיישבים מיו"ש שמנסים להכתים את כולם בגלל מספר אנשים, אבל בפירוש צריך יד קשה כלפי אותם קיצוניים שמנסים לפגוע בצה"ל".

"'יש עתיד' נהגה בכוחנות בהקשר הדתי בממשלה הקודמת" | לפיד ובנט
לפיד ובנט

איזק הררי, פלאש 90

על טיב קשריו עם יושבי הראש של המפלגות החרדיות, הוא מספר "ברמה הבסיסית יש לי הערכה גדולה לר' ליצמן שר הבריאות. הוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל ומביא קידוש השם גדול לחברה החרדית. כולם רואים שהוא דואג לכל עם ישראל, הוא שר של כולם וזה די חסר תקדים. הוא מביא ברכה גדולה. ברמה השניה, כן, בסוף אני רוצה כשר חינוך שצעירים וצעירות חרדים יהיה להם כלים דומים למה שיש לילדים שלי כדי להצליח בחיים. אחרי זה יחליטו מה הם רוצים, ללמוד תורה, לעבוד. בסופו של דבר מצליחים לקדם דברים בלי רעש. הקשר הוא עמוק ובר קיימא. גם עם ר' אריה (דרעי. ע.ד.) יש לנו קשר יוצא מן הכלל. גם דרעי עושה עבודה טובה אני רואה אותו כגורם מאחד בקואליציה שמנסה לפתור בעיות בצורה סיסתמטית. לא הכרתי אותו עד הקדנציה הנוכחית בצורה אמיתית ואני מתרשם ממנו לטובה, יש לנו קשר טוב" את הקשר עם לפיד הוא מציג כקשר חברי ולא פוליטי "עם לפיד אני גם מדבר, השבוע החלפנו מספר מילים. יש הבדל בין קשר אנושי שאני שומר עם כל מי שאני יכול לבין מחלוקות מהותיות".

בנט מצביע על השוני בין הממשלות בה היה חבר ומצביע על הנקודות שעושות את ההבדל לדעתו "הסיבה שהממשלה הנוכחית, לעין ערוך, טובה מהקודמת" אומר בנט "מכיוון שאידיאולוגית בתוך הממשלה, זה קוהנרטי, זה מסתדר גם אם יש מחלוקות. בממשלה הקודמת, בכל שני וחמישי באו עם עוד איזה חוק אנטי דתי וזה היה בעיקר מהמפלגה של לפיד שהיתה כוחנית בהקשר הזה. בנוסף היתה את המפלגה של ציפי לבני בכיוון מדיני סותר. בממשלה הזו בגדול כולה נוטה ימינה, כולה פרו יהודית ורואה בעין חיובי את מסורת ישראל, גם אם אנשים לא דתיים. לכן העסק עובד. לאידיאולוגיה יש משקל גדול שמונע חיכוכים מיותרים ואני לא אומר שיש הסכמה על הכל".

כשנשאל בנט על חוק ההסדרה, האם לא מדובר, בנושא המדיני, ב'חוק אחד יותר מדי', ענה "להיפך. אני חושב שהחוק היה הכרחי. ארגוני השמאל נקטו בשיטה חדשה לאחר שהובסו בשדה הציבורי. הציבורי הישראלי מאס באפשרות שהם העלו לפנות את יהודה ושומרון והם אמרו נפעל בדרך אחרת נלך בצורה משפטית כך שעתירה מובילה לעקירת בתים. החוק הזה עושה לזה סוף, במקביל לחוק, אנחנו עושים שורה של פעולות שגם אם חלילה החוק לא יעמוד בסופו של דבר, עדיין נהיה מוגנים. אנחנו אומרים פה ליועצים המשפטיים, רבותי, אנחנו כנסת ישראל, אנחנו נבחרנו ע"י הציבור ואנחנו הריבונים לקבל החלטות בעניין הזה" אמר.

על הזמן שאורכת כל חקירה בהקשר של ראש הממשלה ובכלל, אומר בנט "אני חושב שזה מאד לא ראוי. זה גם לא הוגן כלפי נחקרים. כל המצב הזה מאד לא נח. אני חושב שיש לנו ממשלה טובה שעושה טוב למדינת ישראל בשקט והרבה יותר טובה מהממשלה הקודמת, אני מהבודדים שהיה בממשלה הקודמת בעמדה בכירה. אני מאד מקווה שרה"מ יצא בשלום מכל העסק הזה. אני לא יודע להעריך מה יקרה, זה לא נח ולא נעים לשמוע את כל הדברים האלה בוקר בוקר ויום יום צריך לשים בערבון מוגבל את דיווחי התקשורת".

"רואה את דרעי כגורם מאחד בממשלה" | דרעי
"רואה את דרעי כגורם מאחד בממשלה" | דרעי

פלאש 90

כשנשאל, גם על סמך היכרותו האישית עם רה"מ, האם אפשר לנהל מדינה במצב הקיים בו רה"מ צריך לקיים פגישות גם עם עורכי דין וחוקרים, אומר בנט "אפשר לנהל מדינה בצורה הזו, זה לא קל. אני חושב שהוא מנהל את המדינה בצורה רגילה וסטנדרטית ואני מקווה ומפציר במערכת המשפט לזרז את הענין. אם צריך לסגור את זה, שיסגרו מהר. לא יכול להיות שבגין חקירה יודח רה"מ בישראל, זה לא עובד ככה".

לדעת בנט, החוק נגד חקירת ראש ממשלה מכהן, נכון אך צריך להיות כרוך בחוק נוסף "אני תומך בחקיקה הזו אבל הייתי מצמיד לחוק הזה הגבלת כהונה של 8 שנים כמו שיש במדינות דמוקרטיות רבות אחרות. יש לנו מדינה אולי המסובכת בעולם לנהל. אם הציבור בישראל בוחר במישהו, צריך לתת למישהו הזה להוביל ואם הוא לא טוב, להחליף בבחירות".

לסיום נשאל בנט, האם הוא מעשן סיגרים וענה "אני לא מעשן סיגרים ולא שותה כמעט, חוץ מערב שבת לפעמים. אני עשיתי שני אקזיטים בהייטק, את החברה הראשונה מכרתי בכמעט 150 מיליון דולר ואת החברה השניה ב-100 מיליון דולר, לכן אף אחד לא ניגש אלי ואף אחד לא מציע לי. הם יודעים שאני אזרוק אותם מכל המדרגות" אמר בחיוך.

האזינו:



0 תגובות